How to reset Proton ECU or EMS 400?


ECU question: Can anybody here help me to reset Proton ECU with this? I wanna reset my ECU on my Satria 1.3 efi. Can anybody tell me whats the benefits of it?rather then sending it to Proton Edar to be tuned (save money). I need detailed steps on what to do, and the pros and cons. Do help aite?Much appreciated. Its a Siemens ECU btw.
ECU /Seimens VDO latest version MMC



Answer: You can reset it by removing the 20AMP fuse (can't remember the rating) near the air filter. Usually 1-2 minutes is suffice,or a cup of coffee while it's been erased, will do. This will erase any error codes (which Proton guys always do) but does nothing to improve your engine performance.Siemens-PROTON ECU ain't that complex compared to Merc ECUs that I've ever worked on.

Location of Proton ECU

If u left the fuse unplug, u can't even "fire up" your engine. That simple. unplug ur negative battery for about 10 minutes minimum. or better yet,leave it overnight. downside is, u have to reset ur sound system again. else, find the fuse for your ECU and take it out for the same duration.
Drive the car as per normal after resetting. This will allow it to re-learn.
BTW, don't expect any decrease in FC, otherwise everyone wants to do it.

Even if you reset it, first it will run on the factory's default parameter and after like several days of driving, it will re-adjust to the current condition of the engine and other "modifications" you did. Back to square one after few days.Serious about tuning? Get a AFC controller rather than installing Brothers's Microcompressor.



Perodua Kancil

Is a Perodua Kancil...Fully Customised Wide-bodykit... *Not Proton Kancil.The car has a fresh look but somehow seemed that the owner has dramatic imagination.

NEWS

Loading...

Singaporean touch

Da whole car is Proton Wira Aeroback...front using Honda Accord headlite, the back side i dunno wat dat guy did...the whole car was fully-customised bodykit...Tell u guys frankly..Dat car was F**kin' LAME!!!!mannn singaporean!!

Wira Modified Model

This original wira was converted cosmetically not the engine,,fuhh,,think of transfomers,,anyway,,very creative

Top Class,,ye babe,,yeah

Another futuristic imagination by malaysia,,'pimp my ride' malaysia edition..

FEEDJIT Live Traffic Map